O nas
Jak wyglądają nasze zajęcia?
Nieodłącznym elementem naszych zajęć jest drukarka 3D, którą dzieci mogą obejrzeć z bliska. Podczas spotkania omawiamy sposób działania maszyny, sprawdzamy właściwości filamentu, a także rozpoczynamy drukowanie niewielkiego przedmiotu (tokenu), który jest symbolem tematu danego spotkania. W trakcie trwania zajęć dzieci podglądają proces drukowania, zadają pytania, a na koniec grupa zachowuje wydrukowany przedmiot na pamiątkę. Tokeny są więc „przypominajką” tego, czego już zdążyliśmy się nauczyć i poznać. Reszta aktywności prowadzonych podczas zajęć jest uzależniona od ich tematyki. W cyklu całorocznych spotkań staramy się wybierać tematy, które odpowiadają na naturalne zainteresowania dzieci. W prowadzonych aktywnościach korzystamy z wcześniej przygotowanych pomocy dydaktycznych z drukarki 3D, dzięki czemu dzieci nie tylko odkrywają możliwości tej technologii, ale także uczestniczą w procesie dydaktycznym i poszerzają swoją wiedzę na temat otaczającego je świata. W spotkaniach jednorazowych lub warsztatowych, staramy się ustalać tematykę zajęć z kardą nauczycielską. W swoim zbiorze mamy wiele unikalnych scenariuszy, ale cały czas tworzymy kolejne, tak, aby przygoda z 3Dcamp była zawsze wyjątkowa i niepowtarzalna. Jesteśmy otwarci na sugestie i potrzeby placówek, które odwiedzamy. Prowadzimy zajęcia w grupach 10-25 osobowych, w zależności od potrzeb danego miejsca.
Nasze cele
- zapoznawanie z nowymi technologiami, takimi jak drukarki SLA i FDM, programami do modelowania w trójwymiarze, specjalistycznymi materiałami do druku, itd.;
- rozwijanie zainteresowań i pasji dzieci;
- nauka o ekologii i przetwarzaniu tworzyw;
- poszerzanie tematów zajęć edukacyjnych;
- rozwijanie słownika pojęć (wiedzy o współczesnym świecie);
- nauka przez zabawę i doświadczanie;
- rozwijanie kompetencji samodzielnej pracy, jak i współpracy w grupie;
- przygotowanie do współczesnych i przyszłościowych zawodów;
- dawanie dzieciom radości i tworzenie przyjaznej przestrzeni do zdobywania wiedzy.
Elementy programu
- aktywności plastyczno-techniczne
- praca na długopisach 3D
- aktywności o charakterze sensorycznym (zabawy fakturami, poznawanie różnorodnych materiałów)
- iluzje przestrzenne
- projektowanie, składanie, malowanie lub ozdabianie modeli
- seanse filmów anaglificznych (z okularami 3D)
- drukowanie (wytwarzanie) prawdziwych projektów dzieci
- praca na tabletach i aplikacjach edukacyjnych
- zabawy światem trójwymiaru
W roku 2014 otrzymał dyplom magistra na kierunku automatyka i robotyka na Politechnice Wrocławskiej. W swojej karierze pracował jako programista, product owner, product manager, a obecnie jest prezesem spółki iMagic Sp. z o.o., w której rozwija projekty z wielu dziedzin – w tym z druku 3D (projektuje, modeluje, zajmuje się zapleczem techniczno-naprawczym, itd.). Prywatnie interesuje się grami planszowymi, zdalnie sterowanymi modelami oraz tworzeniem modeli 3D.
Nauczyciel z kilkuletnim doświadczeniem prowadzenia grupy przedszkolnej w prywatnym przedszkolu językowym. Studiowała na kierunku filologia rosyjska oraz pedagogika na Uniwersytecie Wrocławskim. Świetnie posługuje się językiem angielskim, w którym prowadziła zajęcia edukacyjne. Uczestnik wielu kursów z zakresu edukacji. W swojej pracy skupia się na zarażaniu dzieci chęcią zdobywania wiedzy i stwarzaniu warunków do samodzielnego doświadczania otaczającego je świata. Wolne chwile poświęca na realizację swoich zainteresowań – szycie, malowanie figurek, granie w gry planszowe.